Civilektől civilekről nemcsak civileknek

Civil háló

Civil háló

Látványrádió

Márton napi "Liba-Galiba" az Avasi Közösségi Kávézóban

2015. november 17. - Dialog Egyesulet

Minden szerdámat a Civil Rádió Miskolc (CiRMi), Közszerdája határozza meg. Ezeken a napokon a mikrofon mögött találom magam a rádió stúdiójában. De a november 11., szerda eltért a megszokott szerdáimtól.

Múlthéten kitelepültünk. Hova máshova mehetett volna a Közszerda, ha nem az Avasi Közösségi Kávézóba (AKK). Kissé identitászavarral küzdöttem, hiszen én amúgy is minden nap az AKK falai között tevékenykedem, és ezen a délutánon nem tudtam eldönteni, hogy inkább CiRMi-s munkatársként vagyok-e jelen ezen a Liba-Galibán, vagy Dialógosként. Nem tudtam, hogy a technikát segítsek-e összerakni Szabinak és Lillának, vagy kávét főzzek, vagy esetleg libamájkrémmel kenjek-e meg 4 kg kenyeret. Ide szaladtam szeletelni, oda szaladtam a műsortervet készíteni, visszafutottam teát főzni, majd át az ifjúsági közösségi szolgálatos fiatalokkal csacsogni. Amikor közeledett az adás ideje, és egyre több arc bukkant fel a Kávézóban rájöttem, hogy nem kell döntenem. Nem kell vagy csak az AKK munkatársának, vagy csak a CiRMi önkéntesének lennem. Mindkettő vagyok egyszerre! Ennyit a kis lelkemről. :)

12182794_930088953745864_8588780999853360801_o.jpg

… mire ezt letisztáztam magamban, észrevettem, hogy még általam sosem látott tömeg gyűlt össze a 16 órai kezdésre. Az egyik helyiségben a rádió műsorvezetői, a technikusok, az állandó műsorok vendégei zsibongtak, míg a másik oldalon a Tegyünk Együtt az Avasért csapata (TEA), készült a Beugróra. Amikor intettek a technikusok, hogy adásban vagyunk, úgy éreztem magam, mintha fellépésem lenne. Az emberek körbeültek, megvilágítottak minket reflektorral, mintha egy kirakatban ültem volna. A miattunk összegyűlt emberek tapsoltak egy-egy bejelentkezés végén. Eszméletlen jó érzés volt. Köszönöm ezt nektek!

12065821_930230477065045_4586573104885678007_n.jpg

Az élő adástól amúgy is mindig feltöltődöm, de ez a november 11-e sokkal többet adott, mint egy szokásos Közszerda. A csúcspontját akkor érte el az adás, amikor a TEA Beugrója következett. Sziporkázó mondataikkal mindenki arcára mosolyt csaltak. Azt hiszem ez az élő adás mindenkinek meghozta a kedvét ehhez a játékhoz, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy másnapi Beugrójukra olyanok is eljöttek, akik eddig még nem voltak az állandó bagázs tagjai. A kissé kaotikus állapot hallhatóvá tételét köszönjük a technikusainknak, akik most is, mint mindig helytálltak a káosz közepén, és rezzenéstelen arccal (nem!) próbáltak mindent megtenni az adás legjobb minőségéért. Az adásidő csökkenésével egyenes arányban csökkent az élőben hallgatók száma is…

12243524_930230547065038_6237106695763510183_n.jpg

…Vége lett az utolsó műsorunknak is, kikapcsoltuk a technikát, visszarendeztük a helyiség bútorait eredeti helyükre, elköszöntünk egymástól, s rátettük a lakatot hőn szeretett Kávézónkra. Az avasi paneldzsungel közepén helyet kapó AKK már csak emlékezetében őrzi ennek az eszméletlenül mozgalmas estének a képeit. Minden hang, minden mozdulat, minden illat beleivódott a Kávézó falaiba, mindenki aki november 11-én betért hozzánk Márton napot ünnepelni, az épület történelmének részesévé vált…

(Na jó, egy kicsit túloztam; láttam már ennyi embert, de csak egyszer, az AKK szülinapi buliján.) :)

- Muntyán Bernadett

süti beállítások módosítása