Civilektől civilekről nemcsak civileknek

Civil háló

Civil háló

A lényeg a szívességcsere

2016. január 27. - civilhalo

Évindító sorozatunkban megkérdeztük a velünk együtt dolgozó civil szervezetek munkatársait, mi történt velük tavaly és milyennek álmodják meg az idei évüket. Elsőként a Dialóg Egyesület közösségszervező munkatársát, a főként az Avasi Közösségi Kávézóért tevékenykedő Mátyás Lilla válaszait olvashatjátok.

Mire vagy a legbüszkébb a 2015-ös évből?

Mátyás Lilla: Nagy sikernek érzem, hogy egyre aktívabbak és érdeklődőek az emberek az Avason. "Nyitogatják az ajtókat”, de még csak résnyire. Az Avasi Közösségi Kávézó körül kialakult egy olyan avasi önkéntes mag, akik felelősnek érzik magukat abban, hogy tényleg a helyiek működtessék a kávézót, és a sajátjuknak érezzék. Személyesen nekem az volt az egyik legnagyobb élmény, hogy sikeresen megszerveztem életem első nagyrendezvényét az Avason: az I. Nagy Szomszédsági Vetélkedőt 2015. május 9-én, melyet egy promóciós flashmob előzött meg. Ez a szervezetnek is tanulás volt, hiszen összesen közel 100-an vettek részt a vetélkedőn és az azt kísérő programokon. Valamint megpályáztam és megnyertem egy közösségszervező projektet májusban, amely az első önálló projektem, illetve az első közösségszervező projekt az Avason.

12647731_10153362213299632_1779452114_n.jpg

Mi volt számodra a legszebb emlék a 2015-ös évben? 

ML: Tavaly év elején lehetett, amikor bejött egy srác a kávézóba, és azt kérdezte, hogy lehet itt egy kávét inni. Mondtam neki, hogy készítek neki egyet, addig gondolkodjon el, hogy mit tud adni cserébe. Hirtelen előkerült egy gitár, és egy órán keresztül zenélt nekünk. Kiderült, hogy zeneszerző, de jelenleg egy helyi iskolában tanít. Azt mondta, minden szerda reggel itt fog gitározni nálunk egy kis kávéért cserébe.

Mik a terveid/terveitek a 2016-os évben?

ML: Célom, hogy az általam vitt projekt sikeres legyen, és el tudjam érni azokat az eredményeket, amiket kitűztem magam elé: egy Szomszédsági Tanácsot létrehozni, az avasiakat motiválni az érdekérvényesítés és a demokratikus jogok gyakorlásában. Célom továbbá szakmailag fejlődni, és minden lehetőséget megragadni, hogy a megszerzett tudást megfelelően át tudjam adni másoknak.

12596899_10153362213314632_657196334_o.jpg

Ha lenne egy jó tündér, mit kívánnál tőle? Mikro és makroszinten...

ML: Hogy az Avason élők legyenek nyitottak, pozitívak, lelkesek, és egészségesek. De a pozitívabb hozzáállás az egész országra ráférne :)

 

süti beállítások módosítása